جاذبه های گردشگری ارمنستان
نوشته شده توسط : نیکنام

مجسمه مادر ارمنستان

مجسمه مادر ارمنستان این تندیس بزرگ ٢٣ متری، در خیابان مسروپ مشتوت، در میدانی كه به سبك معماری شوروی پیشین ساخته شده، پیمان گرفته است. مجسمه مادر ستون‌هایی دارد كه با لامپ و فواره‌های زیادی تزئین شده است. می‌گویند تندیس مادر ارمنستان با شمشیری که به ‌دست گرفته و محافظی که جلوی پروا است، یک محافظ برای کشور است و آن را مظهر سازش می‌دانند. مجسمه مادر ارمنستان خیلی‌ها را هم به‌یاد سوسه مایریک، زنی که پا به‌ پای جوانان برای ارمنستان جنگید و به او لقب مادر ارمنستان را دیتا بودند، می‌اندازد. پارک سرسبز حقتاناک هم در تقرب مجسمه قرار گرفته که چرخ و فلک ویژه كودكان و كافه‌ها و رستوران‌های كوچک با غذاهای محلی دارد.مسافران تور ارمنستان می توانند از این مکان بازدید کنند.

Mojasameh-Madar-Armenia.jpg

 

پارک عشاق ارمنستان

پارک عشاق ارمنستان یک پارک عمومی بسیار زیبا در خیابان بقرمین شهر ایروان ارمنستان می باشد . این پارک  در زمینی به وسعت ۲٫۵هکتار در منطقه کنترون ارمنستان بین سال های 2005 الی 2007 بازسازی شده است. در سال ۲۰۰۸بدست یک بانی خیر به اسم آلبرت بوقسیان بازگشایی شد. در پارک عشاق یک حوضچه بسیار قشنگ در کناره کافه آچاجور می باشد که زیبایی این پارک را دو چندان کرده است . احداث این پارک مربوط به سده ۱۸می باشد که در حومه شمال غربی ایروان بود و در گذشته برای قبرستان سده ها وسطایی و کلیسای حقیر نامدار بوده است. پیر رامباچ برای رسیدگی منظره ارمنی و پیدا کردن بهترین گذرگاه حل برای فعال کردن ترکیبی از اصول محوطه سازی ژاپنی در روح طراحی ارمنی استفاده کرده استپارک عشاق ایروان علاوه بر فضاسازی و طراحی فضای سبز زیاد زیبا و دل انگیزش دارای یک کافه کوچک با صندلی هایی در فضای آزاد است ، هم چنین یک سالن آمفی تئاتر بسیار زیبای حقیر با ظرفیت ۲۱۵صندلی و یک سن ۱۰۰متر مربعی نیز دارد. هم چنین پارک عشاق دارای۴ آبشار زیبا و دیدنی نیز می باشد. مسافران تور ارمنستان می توانند از این مکان بازدید کنند.

park-oshagh-armenia1.jpg

park-oshagh-armenia.jpg

گالری ملی ارمنستان

galery-melijpg.jpg

گالری ملی ارمنستان جز یکی از موزه های هنری که در سال 1921 تاسیس شده است.مجموعه ای با بیش از 19000 اثر از هنرمندان روس، ارمنی و اروپای غربی است.بعضا از آتار از موزه های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاکوف (مسکو) به این موزه انتقال یافته است.آثار هنرمندان ارمنی قرن 17 و 18 میلادی  و مجموعه خانواده لازارِو، بنیانگزاران موسسه زبان های شرقی در مسکو، موزه را غنا بخشیده است. بخشی از موزه به هنرمندان ارمنی خارج از کشور اختصاص داده شده آثار بی نظیری از هنرمندان اروپای غربی همچون وان دایک و روبنس نیز در این موزه نگهداری می شود. هنرمندان ارمنی آثار زیبایی رو بر مبنای فرهنگ و آداب و رسوم خود خلق کردن که برای شیفتگان هنر و علاقه مندان به فرهنگارمنستان بسیار جذاب است.

موزه ماتناداران ارمنستان

mozeh-matandaran.jpg

موزه ماتناداران ارمنستان یکی از قدیمی ترین و سرمایه دار ترین خزانه‌های کتاب در جهان است که توسط "مارک گریکوریان" در سال 1957 میلادی احداث شده است.کمتر گردشگری را پیدا می کنیم که بدون بازدید از این موزه شهر ایروان را ترک می کند. مجموعه‌ای از پله‌ها شما را به سمت تندیس "مسروپ ماشتوس" ,مخترع الفبای ارمنی ( در سنه 396 میلادی) سوق می‌دهد.در کنار آن تندیس شاگرد مسروپ ماشتوس ساخته شده که دستش را با اشاره به مدرس خود بالا نگه داشته است و درکنار وی زانو زده است.حروف الفبای ارمنی بر روی حصار پشتی حک شده است، مجموعه این کتاب‌ها شامل 17000 نسخه خطی است، که تقریبا شامل تمامی نسخه‌های فرهنگی و علمی دوران باستانی و میانه می باشد.این نسخه‌ها شامل تاریخ ،جغرافیا، دستور زبان، فلسفه، قانون، علم پزشکی، ریاضیات، گیتی‌شناسی، تحقیقات نظری در مورد تقویم، علم کیمیا، علم شیمی، ترجمه‌ها، ادبیات، تاریخ شماری، تاریخ هنر،  نقاشی با تذهیب (مینیاتور )، موسیقی و تئاتر هستند. 
همچنین نسخه‌های خطی به زبان‌های عربی، فارسی، یونانی، سوریه‌ای، لاتین، اتیوپی، هندی، ژاپنی و غیره وجود دارد، قبل از ورود به موزه مجسمه‌هایی از فیلسوفان، دانشمندان و هنرمندان باستانی قرار دارند که به ترتیب توروس روسلین، گریکور تاتواتسی، آنانی شیراکاتسی، موسس خرناتسی، مخیتار گوش و فریک هستند.گردشگران تور ارمنستان که علاقمند به مکان های تاریخی هستند می توانند از این مکان بازدید کنند.

پارک آبی دنیای آب ارمنستان

 

 Parkabi-Armenia1.jpg

پارک آبی دنیای آب ارمنستان یکی از بهترین مراکز تفریحی برای گردشگران تور ارمنستان است و این مجموعه تفریحی در ناحیه نورک ایروان ارمنستان قرار دارد و در سال 2001 افتتاح شده است.در فصل تابستان می توانید از این مجموعه تفریحی استفاده کنید. پارک آبی دارای یک پارک آبی روباز به وسعت ۲/۵ هکتار و یک پارک آبی سرپوشیده به مساحت 5 هکتار می باشد.ایم مجموعه دارای خدماتی نظیر دو استخر بزرگ، یک استخر کودکان، یک استخر VIP و سه استخر برای بازی های آبی و ۳ سرسره وجود دارد.این پارک آبی در نزدیکی باغ وحش بزرگ ایروان قرار دارد.گردشگران تور ارمنستان می توانند در این پارک آبی لحظات خوبی را سپری کنند.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

تور ارمنستان پاییز 96 

تور ارمنستان مهر 96  

تور ارمنستان آبان 96    

تور ارمنستان آذر 96 

تور ارمنستان زمستان 96  

تور ارمنستان دی 96   

تور ارمنستان بهمن 96

تور ارمنستان اسفند 96 

تور ارمنستان نوروز 97  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

تور ارزان ارمنستان  

قیمت تور ارمنستان 

تور لحظه آخری ارمنستان

   بهترین قیمت تور ارمنستان  





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: